Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazování pokřivených zrcadel
Číž, Miloslav ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem přesného zobrazování zrcadlových odrazů na zakřiveném povrchu v reálném čase. Zatímco planární zrcadla nepředstavují v tomto ohledu problém, zakřivené povrchy se v dnešní době zobrazují především metodou environment mapping, která aproximuje reálné odrazy a nabízí výsledky uspokojivé pro lidské oko. Tento přístup však nemusí být vhodný např. v oblasti CAD systémů. Přesných zrcadlových odrazů se dá dosáhnout pomocí metod sledování paprsku, avšak ne v reálném čase a tudíž bez možnosti interaktivity. Tato práce zkoumá existující přístupy k tomuto problému a navrhuje nový algoritmus výpočtu přesných odrazů v reálném čase pomocí akcelerovaného hledání průsečíků s hloubkovým profilem uloženým v cubemap texturách. Tento algoritmus je implementován pomocí technologie OpenGL a otestován na různých platformách.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.
Filosofie hudby u A. Schopenhauera a F. Nietzscheho
ŽIŽKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou fenoménu hudby ve filosofii Arthura Schopenhauera a Friedricha Nietzscheho. Jaké místo hudba zaujímá v jejich filosofii, jak ji chápali a definovali? To jsou hlavní otázky, které jsou postupně rozebírány a zodpovězeny. Kvalifikační práce je rozčleněna do tří částí. První se zabývá pojetím hudby u Schopenhauera, druhá u Nietzscheho a třetí posouzením rozdílnosti jejich myšlenek v problematice vůle jako hudby. V práci se nachází i praktická část, a to rozbor Nietzscheho rané hudební skladby. Též poukazuji i na osobnost skladatele Richarda Wagnera, jenž byl ovlivněn oběma filosofy a naopak. V závěru práce hodnotím a shrnuji, zda byl cíl bakalářské práce naplněn a zodpovězeny výše položené otázky.
Redefining the teacher as a Performer
Mendoza Piedrahita, Isabel Cristina ; RAISOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; MALANÍKOVÁ, Hana (oponent)
Redefining the role of the teacher in a community without exposure to arts on a daily basis, by using theatre workshops founded on the psychosomatic approach, permitted the participants to recognize and explore their personal creative resources, enriching their creativity and awareness of their physicality and responsibility in creating a safe and fruitful environment for teaching. This dissertation analyzed an international experiment that put to test the training of a six-member team from the Department of Authorial Creativity and Pedagogy, and offers a case of the current applicability of the psychosomatic approach.
Zobrazování pokřivených zrcadel
Číž, Miloslav ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem přesného zobrazování zrcadlových odrazů na zakřiveném povrchu v reálném čase. Zatímco planární zrcadla nepředstavují v tomto ohledu problém, zakřivené povrchy se v dnešní době zobrazují především metodou environment mapping, která aproximuje reálné odrazy a nabízí výsledky uspokojivé pro lidské oko. Tento přístup však nemusí být vhodný např. v oblasti CAD systémů. Přesných zrcadlových odrazů se dá dosáhnout pomocí metod sledování paprsku, avšak ne v reálném čase a tudíž bez možnosti interaktivity. Tato práce zkoumá existující přístupy k tomuto problému a navrhuje nový algoritmus výpočtu přesných odrazů v reálném čase pomocí akcelerovaného hledání průsečíků s hloubkovým profilem uloženým v cubemap texturách. Tento algoritmus je implementován pomocí technologie OpenGL a otestován na různých platformách.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.